fredag 5 februari 2010


Tack B I T T E för denna utmärkelsen! Känner mig visserligen inte som en särskilt kreativ bloggare just nu pga bloggtorka...men ska ändå försöka ta mig an denna utmaning. Här kommer sju sanningar, huller om buller, om mig. Kanske har ni hört dem förut:
1) Jag älskar vintervädret inklusive snöstormar och extremkyla - något jag verkar vara ganska ensam om! Men den 1 mars får det gärna börja droppa från taken!
2) Jag är rädd för att bli allvarligt sjuk. Att jag inte är odödlig är en sanning som gått upp för mig mer och mer. Faktum är att jag börjar bli nojjig att jag genom mina negativa tankar ska framkalla sjukdom. Självuppfyllande profetia, ni vet...
3) Jag tycker inte om bruna bönor, fettsträngen på kotletten och när smöret strilar mellan tänderna när jag biter i smörgåsen - börjar därför alltid med att lyfta bort pålägget och skrapa bort smöret (eller rättare sagt margarinet) på mackan jag köpt till fikan.
4) Jag har fobi för hotellsängar och alla andra sängar som inte är min! Blev inte bättre när jag läste om Polischefen och hans knullkompisars aktiviteter på hotellrum med stackars sexutnyttjade småflickor.
5) Jag är en Andra Världskriget-romantiker (kan man kalla det så?). Älskar filmer och litteratur som skildrar den tiden - Schindlers list, Sophies val, Förintelsen är filmer som måste visas ofta på TV för att Hitlers ondska aldrig ska falla i glömska!
6) Jag är ganska allmänbildad, men urusel på geografi. Särskilt den svenska.
7) Jag är halvfinne.
Skickar vidare utmaningen till: Anne och Motocrossänkan

4 kommentarer:

imse sa...

Tack för den läsningen. Intressant.

Kram

anne sa...

Tackartackar!!! Jag tar emot awarden allra ödmjukast, få se nu hur många sanningar jag har att avslöja bara...:)

Anonym sa...

Hejsan... tänkte bara tipsa om den nya länkkatalogen som släpptes för drygt en vecka sedan.

Länkkatalog

inlänkar

ha en trevlig helg
//Rickard

ps. Du får jätte gärna länka till mig.ds

Sarah sa...

Vill bara önska dig en fin Alla-hjärtans-dag!! Kraaam!