söndag 28 februari 2010

BLOGGARMORSAN

Helena, som hon heter, är en tempramentsfull och mycket kreativ fyrabarnsmamma. Hon syr, målar om, tapetserar och pysslar HELA tiden! När hon inte springer på loppis vill säga - vilket hon gör iallafall varje lördag! Då jagar hon 70-talsprylar - gardiner, porslin, dukar, ljusstakar, ja allt som är orange och brunt! Detta bloggar hon om HÄR!
Annars skriver hon (mycket underhållande) om allt mellan himmel och helvete. Hennes minsta söner är ena riktiga charmisar och har en massa roliga kommentarer som Helena ibland delger i sina inlägg, blandat med hur livet som morsa till Tonårsmögel i huset kan te sig. Jag har många gånger känt igen mig där kan jag säga! "Jajamen, precis så är det" kan jag sitta och mumla för mig själv medan jag läser.

På nåt sätt får hon även tiden att räcka till för att arbeta som sjuksköterska på Vårdcentral också. Där har vi setts då och då, när jag har svischat in med lite blodprover. Eftersom Helena alltid varit i full färd med att sticka nån stackars patient eller prata i telefon, så har vi bara kunnat vinka till varandra vid dessa tillfällen.

Helena gillar inte Försäkringskassan, BMI-kurvor, inkompetenta lärare och utvecklingdagar på jobbet. Nämn dessa termer och hon förvandlas, antingen till en Tiger eller en Riktig Kärring!

Mannen i hennes liv heter Fredrik och är lastbilschaffis, vilket innebär att Helena ibland får tråna och sukta ett par dagar efter honom när han är ute och kör sina rutter. Han verkar vara en riktig klippa! Cool i alla lägen liksom. Helena är nog redigt glá i honom!
Så gör som jag - lägg till Bloggarmorsan på era listor!



4 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Oj vad konstigt att läsa en beskrivning av mig.... Sett ur ditt perspektiv! Temperamentsfull? Förstår jag inte alls.... Och brunt och orange.... Hmmm... Jag tror att jag får bjuda hem dig på lite fika så får du se att jag har MASSOR av saker i andra färger.... Hehe... Du vet ju var jag bor nu iallafall..... Jag hoppas att vi får tid att tjôta lite mer på jobbet någon dag. Vore kul!
Kramkram

imse sa...

Jajamensan, en härlig tjej, är det.

Emma sa...

Haha :)
Låter precis som min mamma det!
Tempraments full.. Det kan man säga att hon är, speciellt när man har slarvat med skolan eller säger emot henne... Hehe!

Men världens bästa mamma är hon kan man säga :)

Eva sa...

Emma: vilken tur att du känner igen morsan din! Förstår att hon är världens bästa mamma!
Kram!