tisdag 24 november 2009

TANTVARNING

Jag märker att jag börjar bli gammal (och tråkig) för att numera:


  • stannar jag hellre hemma och ser på TV istället för att gå på krogen

  • kan jag kan åka till affären och handla osminkad och ofixad

  • föredrar jag tystnad framför stoj

  • lyssnar jag hellre på P4 och P1 än P3

  • föredrar jag fotriktiga skor före höga klackar

  • bryr jag mig inte om att det inte står Lee, Lewis eller Wrangler på mina jeans

  • knakar det i mina knän när jag ska gå ner på huk

  • har jag ingen energi kvar efter en arbetsdag


Jag förstår att jag ännu har båda fötterna ur graven för att:
  • jag fortfarande inte är så bra på att hålla tillåten hastighet när jag kör bil
  • jag fortfarande föredrar AC/DC före Lasse Stefanz
  • jag fortfarande gapskrattar ogenerat åt en saftig fräckis
  • jag fortfarande inte tycker att salt sill är nån höjdare
  • jag fortfarande inte handlar livsmedel till halva priset där att bäst-före-datum passerats

(tanterna är lånade på Google)






7 kommentarer:

Malin sa...

VA bra då finns det ju hopp kvar för både dig och mig;) Jag känner mig verkligen gammal ofta nuförtiden, det enda jag vill ha är lugn och ro. Ligger gärna nerbäddad i sängen hela fredagskvällen, ja ofta lördag med;)

Bibban sa...

Och jag som precis har köpt stövlar med klack...kanske ska döpa om bloggen till Fröken Brun..;))

Helena sa...

Hmmm... Tant eller bara lite mer livserfaren? Själv föredrar jag det senare!=)
Kramkram

Daniel sa...

Du e så härligt ungdomlig trots allt!

Dina nedersta argument väger upp allt!

Sarah sa...

Haha!! Ja, jag är nog en salig blandning av det där!! Varken tant eller flicka...Kraaam!

imse sa...

Svar Ystrasystra: Jag var ytterst nära att skriva att körsång är bättre än...ja du vet. Ytterst nära.

Tanter är bäst!

Kram

Innapingpong sa...

Underbart!!!! Har en bra tantvarningslista på min sida men vetitusan om inte denna var ännu bättre!!! =O)