lördag 7 november 2009

INGET LÖRDAGSMYS HÄR INTE....


Här sitter jag - lördag kväll. Min andra hälft sitter där ovanpå framför TV-sporten. Vi är sura på varandra. Varför?? Han har jobbat hela dagen, jag har jobbat hela dagen. Tonårsdottern har antagligen sovit (ostört) till kl 13-14 och därefter satt sig framför datorn. Hon är "svinhungrig" när vi arbetande stackare kommer hem framåt halv fem och ingen av oss orkar laga någon mat.
Jag, som kom hem lite tidigare än han "där oppe", slängde mig på soffan och stensomnade. Orsak?? Tre timmars sömn i natt pga uterännande tonårsdotter!
När maken, överstressad som vanligt, kliver innanför dörren ligger jag och snarkar. Detta uppskattas tydligen inte, då jag som i en dimma hör honom muttra, " trevligt att komma hem...", eller nåt liknande...


Ett irriterat dividerande om "vaaaaad ska vi äta" börjar - och slutar med att jag säger att jag "minsann inget ska ha" och maken åker och köper pizza till honom och tonårsdottern.


Själv intar jag ett par rostade mackor och ett glas vatten, sittandes på diskbänken......
Efteråt passar jag på att INTE stänga skåpluckor och lådor (öppnar några extra till och med...), för det är en av de saker min käre make retar sig på att jag hela tiden glömmer!!


Nu fattas det bara att jag ska tvingas genomlida Dansbandskampen, så är kvällen fulländad!


Hoppas ni har det trevligare!!

6 kommentarer:

imse sa...

Ojdå, låter inte som en trevlig kväll.Hoppas att ni alla är pigga och snälla imorgon.

Kram

Helena sa...

Hehe.... Gott att det inte alltid är gullegull..... Tävlingen "vem-är-det-som-det-är-mest-synd-om" pågår nog både här och där allt som oftast. Och det är VIDRIGT att komma hem och ställa sig vid spisen..... Jag förstår dig!
Hoppas det lättar under kvällens lopp! Kramelikram

Sarah sa...

Hahaaa! Ja, det där känner man ju igen ;) Liite jobbigt!! Så tråkigt när man haft en lång, jobbig vecka - och alla bara surar! Har varit sur-helg här också!! Kram till dig från mig!!

Eva sa...

Skönt att veta att man inte är ensam - tack för uppmuntran! Det är fortfarande lite tyst och surt, men det brukar sluta med ett gapflabb när vi inte orkar vara såna längre. Nu är bara frågan vem som håller ut längst, hehe...

anne sa...

HAHAHAHAHAAAA!!!!! Förlåt!!!! Jag förstår dig så väl, men det är en befrielse att läsa att man i andra familjer beter sig mer eller mindre lika korkat som man gör själv.

Bibban sa...

Nej men ååå vilken kväll. Hur blev det med dansbandskampen? jag slapp den !
Hoppas allt e bättre nu
Kram Bibban