måndag 30 november 2009

MITT LIVS SÄMSTA AFFÄR!!


Man lär så länge man lever har jag ju envetet framhärdat...
Jag har nämligen inlett en karriär som handlare/säljare på Tradera. Hittade en gammal kaffekopp i finskåpet - en ny fast gammal...alltså jag köpte den för 15-16 år sedan i syfte att börja samla till min äldsta dotter. Det var en väldans dyr kopp, 250 kr om jag inte minns fel, från Hackefors och jag tror den heter "Fleur". När jag sedan till nästa födelsedag eller jul kom och skulle köpa kopp nr 2, sa expediten att den hade utgått ur sortimentet! Lyckat som bara den! Så jag la ner det där med samlandet i "brudkista". Kan ju tillägga att dottern inte blev ledsen för det! Hur kul är det att få en blommig kaffekopp i julklapp när man är 10-12 år, på en skala???


Så! Denna kaffekopp utsåg jag till mitt första säljobjekt på nätet.

Misstag nr 1: Jag satte utropspriset EN KRONA!! Vinnande bud blev 21 KRONOR!!!

Misstag nr 2: Fraktkostnaden gissade jag skulle gå på max 45 kronor!! Istället landade det på 86 KRONOR!!!


Summa summarum har jag således FÖRLORAT 230 KRONOR på affären!

Men så kan man ju inte räkna kanske...de där 250 kronorna var ju förlorade sen 15-16 år tillbaka och det får väl betraktas som preskiberat vid det här laget.

Men faktum är att jag BETALADE 20 KRONOR för att bli av med koppaskrället!!
Å jag har inte ett dugg mer plats i skåpet...
Hmmm....undrar vad jag ska sälja härnäst...??

5 kommentarer:

imse sa...

Jag har också sålt en del på Tradera. Det är lite vanskligt. Kan bli en riktigt dålig affär om man har otur.
Jag brukar alltid gå till posten och väga, innan jag uppger fraktkostnad, sen när man ska skicka det, så uppger de nästan alltid ett annat pris! Irriterande!

Vill du gästblogga? Läs:
http://zvammel.blogspot.com/2009/11/vill-ni.html

nillas liv på pinnen sa...

*fnissar*

Eva sa...

Jeesuuus, himmel och pannkaka, Imse! Jag känner mig hedrad...kan jag göra det när som helst, eller finns det en deadline??

Joanna sa...

hahaha tradera e lurigt. Min mamma hade en karriär på tradera ett tag, hon sålde det mesta känns det som. Ibland sålde hon till och med saker som de egentligen behövde :)

Tack för kommentaren på min blogg! Kul när folk kommenterar

Kram!

Emma Grenander sa...

...och det var inte ens DIN mugg ;) Hit med stålarna ;P