söndag 31 oktober 2010

NÄÄÄ - SJUK IGEN!

Blir så trött. I morgon är det meningen att jag ska åka till Stockholm och hälsa på min höggravida dotter och vad händer? JO, ännu en förkylning, eller är det Hong Kong tro, flyger på mig! Jag som hade en duvning för bara en månad sedan! Tågbiljetterna, ej ombokningsbara, är beställda sen ett par månader tillbaka!
Tog tempen nyss och jag som högst sällan får feber tempar för tio minuter sen 37,9.
Dessutom fyller dottern år idag och allt! Ringde henne för en stund sen och förvarnade att det kanske inte blir nån resa. Jag vill ju inte smitta ner henne när hon snart ska föda - då sa hon att hon hellre blir förkyld än att vi inte kommer! Känner dock att fem timmar på tåget kan bli en mardröm....
Jag får väl ta en stor sup Kan Jang, som tyvärr nog bara är humbug, gå och lägga mig och hoppas på ett under. Eller är det nån som har nåt annat tips på en dunderkur??
Hjälp!!

2 kommentarer:

imse sa...

Näe, min dunderkur är faktiskt Kan Jang. Honungsvatten är väl bra också.
Hoppas du piggar på dig!

Kram

B i t t e sa...

Nääää, vad tråkigt och jobbigt! Hoppas du mår lite bättre nu så att du kan åka iväg. Kram