torsdag 21 oktober 2010

BLÅST!!

Jag är vanligtvis väldigt duktig på att snoppa av telefonförsäljare, som TROTS att vi har NIX på nåt sätt snirklar sig genom systemet och ringer och stör på kvällarna. De brukar faktiskt inte få många ord sagda förrän jag snabbt och obevekligt meddelar: " Ska du sälja nåt är jag inte intresserad, byebye!!"

Alldeles nyss träffade jag min överman - och den jäkeln inledde samtalet med att lyckas få mig att tro att jag hade vunnit MINST 500 kr upp till 5 miljoner!! Killen ringde från Folkspel och anledningen till att jag var UTVALD, var att jag hade ringt in till Bingolotto (nån gång för typ 100 år sen, eftersom jag inte sett på skiten sen Loket hade uppesittarkväll dan före dopparedan)!

Nu hade alltså mitt födelsenummer blivit framlottat att delta i Sverigelotteriet i december - helt otroligt fantastiskt vilken chans för mig detta var, enligt snubben!! MEN de var ju tvungna att ta ut en liiiiiiiten avgift på 149 kronor om jag skulle få vara med i dragningarna. Men detta skulle jag inte känna var bortkastade pengar för 40 av dessa 149 kr fick jag skänka till valfri idrottsförening - då kändes det ju heeeeelt okey liksom!

Efter en hel massa babbel sjönk det in att jag hade gått på ett skickligt och mycket fult försäljningstrick! För jag hade när allt kom till kritan, tydligen accepterat en tillsvidareprenumeration på de här månadsdragningarna och samtalet var inspelat!
JA, jag uttryckte mitt starka missnöje, men tillade torrt ett "grattis, du är en skicklig försäljare och det kan du tolka som du vill".

Då började han att försvara sig och bedyrade att detta verkligen kunde ge mig en stor vinst - jag måste tro honom! Det skulle endast bli ca 10-15 tusen pers till som skulle få samma erbjudande! Samtalet till mig var faktiskt bara det tredje för honom idag!

"Jaha du, gick du på ditt pass för en halvtimme sen då eller?"

Inga kommentarer: