måndag 18 oktober 2010

KLARA, FÄRDIGA, BYGG!!

Nu har byggherren Lasse samt husförsäljaren Roger varit på den tilltänkta platsen för vårt blivande hem och klubbat ner sitt signum. Så nu kör vi!!

Nästa steg i processen blir att utse en kvalitetsansvarig och det ska vara en neutral, byggkunnig person, som ska se till att byggnadsarbetarna gör sitt jobb när husmodulerna anländer någon gång i mitten av april. Entreprenadskontraktet skickas in idag.

Sen är det dags att skicka in bygglovsansökan i två ex till kommunen. Vi har kladdat ner på tomtritningen hur vi vill ha hus och garage placerat och faxat den till Roger på Smålandsvillan. Då kan de börja planera för grunden så smått.

Detta blir utsikten från vår framsida! Kommunen ska bygga en väg framför och det hoppas vi påbörjas innan vintern! Mer än en gång om dagen tänker både jag och gubben: Vad fasen har vi dragit igång? Är vi från vettet.....eller????


4 kommentarer:

anne sa...

Så jättespännande med husbygge!!! Er ålder är väl inget att fundera på, klart man kan bygga hus som 50 åring (även om jag inte tänkt tanken...). Ska ni få allt klappat och klart eller ska ni göra en del själva?

Du får se till att rapportera! :)

Eva sa...

Det mesta kommer klappat och klart! En "liten" övervåning lämnas till oss att snickra ihop...Kommer såklart att rapportera fortlöpande =)

Malin sa...

Men goda tider, vad roligt! Vart (på ett ungefär alltså, jag har ju ändå inget lokalsinne..)ligger tomten?
Hm, jag blir nog lite avis jag... lycka till!
Det får gärna bli en "följvårtbygge-blogg".. :o)

Eva sa...

Malin: På Kurran, vid "golfen" =)