fredag 5 november 2010

STOCKHOLM T/R

(Bilden lånat på Google)


Jodå, kors i taket - jag och minstingen kom i väg till huvudstaden! Om det berodde på en överdos av Kan Jang eller ej vet jag icke, men vaknade tidigt måndag morgon i nåt så när skick. Efter 5½ timmes tågresa ( SJ som "förbättrar punktligheten" var bara 30 minuter sena) klev vi av på hysteriska Centralstationen. Jesuus vilken stress och jäkt! Har Stockholmare svårt att planera sin tid? Eller vad är förklaringen till att man måste springa (och då menar jag inte småjogga utan skena!) till sitt tåg, när nästa går 5 minuter senare???



Vi låste in bagaget i en förvaringsbox och tog en promenad i bonntakt på stan. Höll man sig bara tillräckligt långt åt höger, typ smekte husväggarna, så slapp man bli nertrampat. Höggravida mellandottern kunde bara vagga framåt med många stopp på vägen pga sammandragningar, så bonntakt fick det bli! Tog en sväng i Gamla stan och förvånades att det ännu inte var julskyltat! Åt den dyraste pizzan ever - 333 spänn för en "familjepizza" med tre små Cola till! HUT-löst dyrt på Pizza HUT! Haah! De skulle bara se hur en familjepizza ser ut hemma i Mellerud - den räcker till minst 5 vuxna personer!
Shopping blev det inte den här gången. Hade ingen lust helt enkelt och det skyller jag på den sabla förkylningen.



Sen tog vi pendeltåget till Tumba, där dotera bor. För att vara en förort var den väl ok antar jag. Mycket träd och berg. Men husen var ju deprimerande...
Det var iallafall gott att tillbringa ett par dagar med dottern. Snart blir jag ju mormor igen till en liten kille! Det är INTE kul att ha dem 50 mil ifrån bara...

Höll ju på att glömma det viktigaste! Såg vi några KÄNDISAR??? Jojomen!! Två stycken: Bingo Rimér och Dr Åsa!!! Inte tillsammans då, men man kan undra - varför just dom?

2 kommentarer:

B i t t e sa...

Vad skönt att du kom iväg! Jag har precis samma frågor de få gånger jag är i huvudstan. Varför denna brådska? Göteborg och Malmö är inta alls på samma vis ju.

Innapingpong sa...

Stockholm är en fin stad tycker jag...
Men visst känns det stressigt!

Spännande med väntande barnbarn!!!!!!:)