söndag 9 maj 2010

VÄSTKUSTRAPPORT


Veckoslutet har tillbringats i Strömstad. Förtältet är på plats och nu får sommaren gärna göra sitt intåg. Helst en mindre blöt variant än fjolårets - TACK!
Svärfar, 77 år ung, hjälpte oss få schabraket åt rätt håll (vad skulle vi göra utan honom?) och sen var det bara för mig att få inredningen på plats. Det gick fort. Jag är inte så mycket för det där med pynt. Har dock fallit till föga och införskaffat 3 st tygblommor av exklusivare snitt för att piffa till det lite. Det satt långt inne, det gjorde det. Men någon rabatt av plastblommor och solcellsbelysning utanför husvagnen kommer det aldrig att bli. Heller inga bollfransdraperier. Jag svär.
Gubben tog en paus och åkte in till stan och införskaffade ett gäng av ovan avbildade kräk som vi sköljde ner med några glas vitt. Först hade vi fått rapport om läget i Mellerud, med cruising och allt vad det innebär - stämde av med tonårssessan som lämnades ensam hemma vind för våg. Allt var lugnt och sessan var så klart nykter, så då kunde mor och far slappna av.
Så vi stensomnade så sött invirade i varsin fleecepläd. Den effekten har havsluften (för vinet kan det ju inte bero på). Man blir stenad! Det räcker att vi svänger in på campingområdet så börjar jag gäspa. Hm....jag får nog göra en djupanalys på mig själv varför jag reagerar på det viset. För det kan väl inte bero på leda och utråkning??

5 kommentarer:

imse sa...

Nä det är absolut havsluften, så passa på att vila när du kan.

Kram

Bloggarmorsan sa...

Havsluften är speciell!
Inte är du uttråkad. Möjligen avslappnad!
Kramkram

B i t t e sa...

Låter som vi haft liknande helgupplevelser :-) Första gången för oss och några plastblommor lär det inte bli *s*

Innapingpong sa...

Åhh va GOTT det ser ut!!! Kom på att det var alldeles för längesen jag åt räkor - iaf det där bästa när man skalar o äter - mmmmmmmmm - skalade i maten räknas inte...;)

anne sa...

Ni har sovit i husvagn? I husvagnar sover man gott! :)