måndag 26 juli 2010

VELEPOTTOR...


(Skaldjurskalajs i husvagnen från förra sommaren med goda vänner)


...är dalsländska (tror ja..?) och betyder att man inte kan bestämma sig. Skrivet i plural vilket då inkluderar min käre man. Vad är det då vi velar om? Jo det mesta faktiskt. Allt från vad vi ska laga för middag till större projekt som nu då - husvagn eller inte husvagn??



INTE husvagn är gubbens paroll.
Njajooejanäkanske...är MIN.

Han tycker det är åt helsike för dyrt och på den punkten måste jag hålla med honom. "Så lite som vi utnyttjar husvagnen så hade vi kunnat ligga en vecka på Grand Hotel i Stockholm för samma pris! Och då hade vi fått frukost på köpet!! 10 nätter i vagnen = 2000 kr natten om man slår ut det - MINST!"



Där tryter mina argument FÖR att behålla den dyra (tack för DET alla norrmän som invaderar Strömstad och triggar upp priserna) platsen med havsutsikt.


När allt kommer omkring är det bara när jag är på plats i Strömstad som jag tycker det är bra. Väl hemma kan det kvitta. Det är faktiskt väldigt bekvämt att kunna ta en dusch när man vill och slippa mata 5-kronor var tredje minut OCH att slippa stå ut med andras "avgaser" och fartränder på toaletten.

Så det blir nog försäljning av hela schabraket när säsongen är över. Sen får vi börja fundera på nåt annat att vela om.
"Husbil kanske", sa gubben.
"Hold your horses", svara jag.

1 kommentar:

Bloggarmorsan sa...

Västkusten är svindyrt! Men ÅÅÅÅåååå vad jag älskar havsluften! Vi har bara legat nån natt i Stenungsund med retrovagnen.... Uppemot 20 000 för en säsongsplats är inte vettigt!
Kram Helena