tisdag 20 juli 2010


Undrar om det där med semester inte är överreklamerat egentligen. Jag menar, om man nu efter två dagars arbete känner det som att man aldrig varit ifrån arbetsplatsen. Man kan fråga sig om fyra veckors degande och slappande verkligen kan kvarlämna några positiva effekter på hälsan och välmåendet - det kanske snarare är hälsovådligt?? Man blir ju fet och lat (...eller jag blir det iaf)!


"Man laddar ju batterierna"...jo möjligen. Men hur många gånger går det att ladda ett gammalt uttjänt batteri tro? Med åren så laddare det ur sig igen med allt kortare mellanrum. Var köper man nya?


Nä semester kan inte vara nyttigt. Det är ju beroendeframkallande i jösse namn. Som imorse när jag kom till jobbet och spanade in veckoplaneringen på whiteboardtavlan - "VAA??? Ska jag JOBBA på torsdag?? Enligt mitt schema är jag leeeedig då ju! Ska ju va ledig torsdag till söndag ju! Det måste blitt nåt fel!!!???"

Detta lilla "utbrott" efter att varit ledig i fyra veckor och jobbat en dag....snacka om abstinens! Snacka om gammalt batteri!!

1 kommentar:

imse sa...

Tycker man kunde få betydligt längre semester, två månader kanske...det skulle behövas för att ladda det här gamla batteriet.

Kram