lördag 17 juli 2010

SSS (semestern summa summarum)


Nej, jag HAR inte gått upp i rök - jag har haft semester och har det faktiskt ca 45 timmar till! Sen är det bara sisådär 370 dgr kvar till nästa sommar, så man ska ju inte klaga...


Vad har då hänt? Inte mycket! Har inte gjort många knop kan erkännas. Stegräknaren har jag inte haft på mig, men har jag gått 10 000 steg på hela semestern skulle jag bli förvånad. Däremot har det åkts bil. Många mil i bil! Fram och tillbaka till Strömstad. Jag spyr på den vägen snart.
Vad har jag INTE gjort?
Jag har inte badat en enda gång - skyller på brännmaneterna som säkert fanns down there!
Jag har inte bränt mig i solen - smörjt mig duktigt med faktor 10!
Jag har inte varit på Kosteröarna - i år heller....
Jag har inte tänkt på jobbet ett dugg - njo...lite kanske....
Vad har jag GJORT?
Jag har gått upp i vikt - säkert 3 kilo!
Jag har ätit godis varje dag - nutrierat mig allmänt onyttigt kan man väl säga....
Jag har löst korsord - minst två om dagen!
Jag har läst en bok iallafall - hade köpt på mig en hel bunt med pocket...
Jag har sovit till halv 9 varje dag - ryggen har varit ganska snäll den här semesterperioden
Men en sak är säker - utvilad är jag och herregud, sommaren är ju inte slut bara för att jag börjar jobba!
I eftermiddag är det dags för den årliga släktträffen och då regnar det ju såklart! Snart kommer dessutom mina små "huliganer" Oliver och Lukas och hälsar på. Då är det gött att leva!

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Låter som en utvilningssemester. Vilket är det man behöver.

Bloggarmorsan sa...

Sommaren är alltför kort....
Gott att du vilat upp dig iaf!
Har saknat dig på bloggen.
Kram