lördag 12 juni 2010

LITEN BLIR STÖRRE...


Tack Inna för Awarden - som innebär att man ska visa och skriva någonting om den 10:e bilden som man publicerat på sin blogg sen tidernas begynnelse! Hos mig blev det passande nog bilden här ovan!

Fossingen tillhör nämligen mitt yngsta barnbarn Lukas och jag kom nyss hem från hans 2-årspartaj!
Både hans fötter och händer har växt sen dess vill jag lova...
Apropå fötter...
Prinsessan kom hem inatt vid 01-tiden och jag gick ner och kollade att allt var okey, frågade om hon haft kul och sa godnatt.

Döm om min förvåning när det stod ett par svarta 46:or i hallen i morse när jag gick ner för att äta frukost! Öööhhh....var kom dom ifrån???

Jo då - en "killkompis" hade blivit utelåst och ringt till prinsessan vid 3-tiden och frågat om han fick slagga över! Hur hon fick in honom utan att vi vaknade begriper jag inte - blir nästan lite imponerad!

Säger bara dagens ungdom!!! Hur ska det bliiii???

Killkompisar! Vem fasiken hade killkompisar på slutet av 70-talet? Inte jag eller någon av mina väninnor i alla fall! Jo EN tjej hade en killkompis men han var bög, fick man höra flera år senare. Och hon var säkert skitkär i honom!

Nä, killar var man antingen ihop med eller ignorerade totalt! Dumsnälla (fula)killar utnyttjade man - för de hade ofta bil och fick den stora äran att köra oss dit vi ville.....men kompis med dom? Nä - skulle inte tro det!

En sak är då säker - vad gäller mig själv så kan jag bara konstatera att min toleransgräns tänjer sig mer och mer. På gott och ont.


Pst - skickar AWARDEN vidare till alla som vill ha den!

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det där med kill"kompisar", det är ett nytt fenomen. Jag sov aldrig över i samma säng som mina killkompisar, om man säger så.

Eva sa...

nilla: Näe - inte jag heller! Hade ju inga för den delen och att mina föräldrar skulle låtit en KILLE sova över fanns inte! Så vad gör det mig till för mamma??? Va??
Borde ta mig själv i örat! Eller skicka mig på bakvänd uppfostringsanstalt!

Bloggarmorsan sa...

Jag tänker att det är rätt positivt att han kom hem till er iallafall... Är de urskumma så lär de inte vilja riskera att stöta ihop med tösabitens föräldrar.....

Kramkram Helena

Bibban sa...

Jag säger då det..det väcker minnen. Jag kommer ihåg när en pojkvän till mig hade tagit ett glas för mycket och ropade på mig utanför vår balkong, jag kan lova att min pappa blev arg. Jag var 14 år! heheh men kul var det

imse sa...

Mina söner har lika mycket tjejkompisar, som killkompisar. Det verkar helt naturligt bland dagens ungdomar.

Innapingpong sa...

Visst var det lite skoj att kika tillbaka i bloggen!!
Hmmmmm - min tonåring har 46:or......jag har också blivit mer o mer tillåtande o lite "svag" - men de är fina våra barn!:) Min pappa som är 77 snart sa häromdan att han tycker ungdomar bara blir finare o finare, han gillar inte när folk gnäller på "dagens ungdom" minsann!
Kram o ha en skön söndag!

Lena sa...

Ny mall? Jättefin! Och de vackra bilderna du alltid har högst upp på sidan, fotar du dom själv? Snyggt!!

Eva sa...

Helena: Nej, det är en helt "oskum" kille det här, om Karro känt i evigheter. Annars hade jag nog blivit grinig..

Bibban: Ja jesus vilken respekt man hade för sina föräldrar - och pappa i synnerhet!

Imse: Japp det är nog bara att gilla läget!

Inna: Gullig pappa du verkar ha!

Lena: Tack! Ja, jag tar korten själver ;)