måndag 13 maj 2013

LONG TIME AGO...

Jösses vad folktomt det börjar bli i min blogglista! Tydligen inte bara jag som fått andra intressen än att sitta framför datorn.
Höst är det fortfarande på min sida, och för att vara pessimistisk så är det ju snart det igen så det temat får vara kvar.
Troligtvis är det ingen som läser det här ändå så skit samma! Hahahaha!

Vad har hänt sen sist?

Färskaste nyheten och nytillskottet i familjen är Sigge - en vecka idag! Min 4:e dotterson!
Har inte sett honom mer än på bild än så länge och det är mer än tråkigt. Det beror såklart på geografin! Fattar inte varför úngarna ska sprida ut sig så förfärligt! Vad ÄR det för fel på Mellerud??  Men en tripp till Hufvudstaden planeras inom ett par-tre veckor.

Min mor har fått Alzheimers. Det är den tråkigaste nyheten sen sist. Än så länge är det ganska lindrigt och jag hoppas att den insatta bromsmedicinen gör nytta. Det är mest klockan, TV-kontrollen och räkningarna som krånglar till hennes liv. Och att man måste duscha varannan dag! Orienteringsmässigt är det inga problem vare sig till tid, rum eller person. Kanske får anledning att återkomma till detta lite längre fram om jag blir frustrerad och måste skriva av mig.

Karolina har flyttat hemifrån, så nu är det bara gubben, vovven och jag. Tvätthögen är mindre, innehållet i kylskåpet annorlunda - vi kan äta det VI tycker är gott, bensinräkningen billigare. Men ack så tomt det är ibland......

1 kommentar:

AnneSofie sa...

Hej!
Hamnade här av en slump då jag satt och tryckte på knappen uppe i listen som tar en till "nästa blogg".
Läste lite mer än bara det sista inlägget och tyckte din blogg va kul.
Vet också att man kommer av sig i bloggandet i bland men nu har i alla fall JAG läst din blogg och kommer nog spara den i favoriter så det vore kul om du fortsatte skriva.