torsdag 18 februari 2016

TILLBAKA...IAF FÖR EN DAG

Kom på att jag har en blogg att sköta. Jag är ju en skötsam person, så här kommer en snabb uppdatering av mitt liv såsom det ser ut idag - snart TRE år senare!

JOBBET - jo tack, det tar 90% av all min energi
BARNBARN - 5 st har jag nu! Pojkar! Träffar dem allt för sällan...
HUSET - blir det någonsin klart? Nu renoverar vi duschrummet. Vi har ju bott här i 5 år iallsindar....
ÄKTENSKAPET - tuffar på. Vi är lika gamla och lika trötta, gubben och jag. Men vi var på Spa för ett par veckor sen. Det hjälpte inte...
HUNDEN - ligger och sover på soffryggstödet just nu. Den lille älsklingen!
MAMMA - mr Alzheimer visar sin makt över henne - den djävulen! Bra medicin som sattes in i tid har dock bromsat hans framfart och fortfarande klarar hon sin dagliga livsföring något sånär. Lite stöd av hemvården och oss får vardagen att fungera. Hon är som en trotsig unge i vissa situationer, men för det mesta är hon glad som tur är. Hon vet att hon har sjukdomen, men bryr sig inte något nämnvärt.
VÄNNERNA - tyvärr är jag urkass på att vårda mina relationer. Skyller allt på jobbet. När jag är ledig vill jag bara vila. Men jag älskar er!
JAG SJÄLV DÅ - klimakteriet är över mig. Inte så mycket svett och värme, men känner mig annorlunda. Efter mensen försvann för ganska exakt ett år sedan, så är kroppens förfall påtagligt. Är torr både här och där. Rynkorna och påsarna under ögonen exploderar. Stel i knäna. Kilona man kämpar med sitter som berget. Fy faaaan!

Inga kommentarer: