onsdag 14 november 2012

TRADERI TRADERA

Vet inte riktigt varför, men helt plötsligt är jag i Traderaträsket. Jag vet ju att jag kommer att tröttna på det med om ett tag eftersom jag är periodare av det mesta här i livet. Men just nu är jag en ganska aktiv försäljare. Man kan ju verkligen sälja vilken skit som helst, men de magiska orden är: "shabby chic" och "retro". Låt oss säga att du vill försöka sälja en ful, udda äggkopp som bara står och skrotar i skåpet. "Äggkopp säljes" - hur kul och lockande låter det?? Nä inte särskilt, va?
Men smaka på den här: "Underbar retro-äggkopp säljes - mycket shabby chic!!!" Visst bjuder du på den?!

Du börjar försiktigt med en krona. Ser sen att ett visst intresse uppstår, det inkommer några motbud. Några kronor upp. Nu börjar du bli tävlingsinriktad - fan, det är ju JAG som ska ha den där jäkla äggkoppen. Jag såg den först!! Helt plötsligt är den uppe i hundralappen och nu är det bara en minut kvar på budgivningen!!! Du blir svettig i handflatorna och DÄR KOM DET - nån bjuder 101 kronor. Snabbt som ögat knappar du in ett sista bud, JOO detta är det absolut sista budet - 120 kronor!HAAAA! Där fick du!! (fräser du stoiskt mot cyberspacemotståndaren). Men tro på fasen - där kom ÄNNU ETT MOTBUD. 135 kronor!!! Sekunderna tickar på - tjoff 200 kronor in och DÄR gick tiden ut.......puhhhh!!!

Du torkar svetten ur pannan. Pling! Där kom vinnarmailet - Grattis till vunnen auktion!

Några dagar senare öppnar du ett litet paket med en gammal äggkopp i och säger till dig själv:

Vad tusan ska jag med den här till???

1 kommentar:

B i t t e sa...

Så är det säkert många gånger :-) Har skaffat ett konto men inte kommit till skott än...