onsdag 13 juli 2011

MEN VA FAN!!

Usch då, som jag svär! Men jag bet nyss av en tand! En näve torrostade jordnötter (min senaste hang-up) i munnen och knakelikras så lossade 25% av en av mina molarer. MEN, nu till det fina i kråksången - MOI har tecknat friskvårdsavtal på Folktandvården (ibland fattar jag riktigt kloka beslut). Så för 744 spänn om året, kan jag gå till tandis varje dag om jag behöver. Så imorrn när jag ringer och får en akuttid, så är det andra gången på 6 veckor som jag är i behov av detta (teckande avtalet i april)! Hehehe! Jag kan bara svischa förbi kassörskan och vinka bye, bye med innehållet i plånboken intakt!




Men det hade ju såklart varit roligare med bättre tänder...

3 kommentarer:

imse sa...

Tur i oturen då!

Kram

nillas liv på pinnen sa...

Okej, det lilla avtalet kanske man skulle skaffa sig...

Unknown sa...

Hejj
Tror jag har halkat in här förut hos dej?
Men såg att du fått friskvårdsavtal hos folktandvården,har hört lite olika om den biten,hur sa eller gjorde du när du fick ditt,hur kommer det funka?
betalar du en liten summa varje månad på nått konto till F-vården som sen finns där o täcker dina kostnader när du kommer dit,? är det nått som rullar på,eller gäller det bara ett år eller nått??
Skriv gärna hos mig o förklara
kram marie