onsdag 6 juli 2011

JOBBIG SEMESTER

Dags för ett litet blogginlägg! Har haft "semester" och började jobba igår igen. Min ledighet (från jobbet) bestod av att FLYTTA! Först åt oss själva och sedan åt min mamma. Så jag vill inte lyfta en flyttkartong mer i hela mitt liv - frivilligt! Efter att efter 9½ timmes flyttstädning så griiiinade jag! Var helt slut som människa efter det (lätt överdrift, jag veeeet) - svettig, skavsår, träningsvärk...


Men förra måndagen bestämde vi oss bara för att sätta oss i bilen och dra iväg några dagar. Bort från röran och ouppackade lådor.

Frågade mina FB-vänner om tips på resmål och ett av förslagen var Västervik, så dit gick kosan! (sen, när vi kom hem, kom vi på att vårt hus heter Villa Västervik)

Det visade sig vara en jättemysig liten stad, med mycket av den gamla bebyggelsen bevarad.




Solnedgång över hamnen i Västervik




Rosprakt vid varje hus!
.En av smågatorna


Sen åkte vi vidare till Söderköping, Nyköping och Örebro för att sista dagen hamna på en travbana i Lindesberg, minsann! Jag fick några timmar på IKEA Örebro i utbyte mot travet...

Inga kommentarer: