måndag 21 februari 2011

"VÅR"STÄDAT LITE

...på min blogglista. Bloggar som ej uppdaterats de senaste månaderna har jag plockat bort. Men hoppas att jag får besked om de kommer tillbaka såklart! Har t o m tagit bort min dotters blogg! Försöker peppa henne att börja skriva igen för hon har verkligen talang för det! Det gäller även mellandottern i Stockholm, men men en liten bäbis i knät kan det ju vara svårt! Lusten att blogga kommer ju och går för oss alla...eller ja vissa av er är ju hur flitiga som helst! Själv får jag långa skov av bloggtorka.

I kväll ska jag jobba. Är så trött på snön och kylan bara. Våra arbetsbilar är utrustade med snöskyfflar, broddar och sandhinkar, om vi skulle köra fast i nån driva. Det händer inte så ofta, som tur är...
Sen är det ju ett mas med termobyxor, fodrad vinterjacka och snörkängor när man ska ut och in till vårdtagarna. Tack och lov för de blåa tossorna! Och gudskelov om man kommer ihåg att ta av sig dem igen - en och annan vurpa har man gjort i snön, med dem på fötterna, genom åren!
(bilden knyckt på google)




Inga kommentarer: