fredag 18 februari 2011

VÅRKÄNSLOR??


(bilden är lånad på google)

Kan det betyda att det spirar såna i mig när jag äntligen hivat mina två julstjärnor? Två frodiga, friska exemplar skall tilläggas, så det var inte enkelt. Jag hatar att slänga dugliga saker som ni vet!

Jag hade ett jäkla sjå att få de där stjärnorna att överleva första advent på fönsterblecket över det glödheta elementet. Fick ställa dem långt in mot fönstret och med hjälp av mycket kärlek och vatten lyckades jag med den bedriften.

Sen när julen var över ställde jag dem brutalt rätt över radiatorn för att passivt ta livet av dem. Slutade prata med dem men slängde nonchalant till dem en skvätt vatten när de slokade (jag är ju inte helt hjärtlös!) och till slut hade de tydligen börjat gilla livet i mitt kök, trots hetta och torka! Om det hade varit jul nu (och jag hade varit blomsterhandlare..) så hade jag lätt fått 50 kr styck för dem (gav 24,90:-/ st), så stiliga hade de blivit!

Så nu är det ganska tomt på blomsterfägring i mitt köksfönster. Ska ju flytta 1:e juni och snål som jag är tänker jag inte köpa nåt nytt förrän dess! Elementet går ju fortfarande på högtryck....

Inga kommentarer: