tisdag 4 januari 2011

NYÅRSLÖFTE....TYP

Snippen snappen så var helgerna över - nä Trettondan är inget vi firar. Heller, kan man tillägga. För jobbar man hela veckan före och inklusive julafton, så känns det inte som man direkt firar den. Fick inte ens iväg några julkort i år! Nyårshelgen - hela den tillbringades på jobbet. Inget firande.

Så idag åkte de fyra tomtarna jag hade bemödat mig att plocka fram, bort, tillsammans med stjärnor och stakar. Nån gran hade vi inte i år. Den vi hade i plast hade vi tydligen kommit överens om att slänga i våras. Konstigt att jag inte har något som helst minne av det...

Så nästa jul ska jag vara mer förberedd (....men det där tror jag inte på själv).

*Jag ska vara färdig med julklapparna i början av december!
*Jag ska inte köpa för många eller för dyra paket!
*Granen ska vara äkta och inhandlas minst 5 dagar före dopparedagen!
*Köttbullarna rullade och stekta i god tid!
*Mindre julgodis - det räcker med två sorter!
*Kort sagt - kvalitet istället för kvantitet! För det är ju samvaron med nära och kära som är det primära! Amen.

En sak kan jag både lova och hålla nu när 2011 ännu är bebis:
Jag kommer inte att börja röka i år heller!!

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Haha! Nej börja röka är ju dumt!
Jag är glad att jag sluppit allt det där i år, även att jag egentligen gillar det...men inga julklappar p.g.a dålig ekonomi, nästan inget pynt p.g.a flytt...
Men NÄSTA år...då ska det pyntas!
Kram på dej!:)