lördag 14 januari 2012

MYCKET VATTEN....

...för att inte säga en hel flod, har runnit under broarna sen senaste blogginlägget. För att använda ytterligare en klyscha, så Är Det Mycket Nu.

Hösten t o m nu har varit kantad av bekymmer och krämpor. Gubben har tampats med sina njurstenar och jag med diverse annat smått och "gott". Det senaste är ont i lederna! Va fasen! Jag VET att jag fyller 50 alldeles strax, men för den sakens skull behöver jag väl inte bli överöst med påminnelser om att det fr o m nu bara kommer att gå utför?!

Våren ser ut att bli en dyr historia dessutom. Två 50-åringar, en 18-åring som tar studenten och ska på studentresa och dessutom körkort, en 30-åring, en 40-åring och en 65-åring. En altan ska byggas, en trädgård ska anläggas. En övervåning inkl badrum skall inredas. Tillkommer sen alla "vanliga" födelsedagar...gahhh :///

På jobbet är det jobbigt. Allt blir ju jobbigare när man har en jobbig privat situation. Då har man det jobbigast i världen känns det som. Typ jobbigasgast.

Sen saknar jag dottern och barnbarnet i Stockholm så det gör ont i hjärtat. De är alldeles för långt borta.



Men annars är det bara bra!

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Ja, det är jämna plågor...

//Från en blivande 50-åring till en annan


PS Kul att du bloggar i alla fall!