torsdag 1 september 2011

GÖR OM MIG? JA TACK!



Bloggar med ena ögat och kollar på "Go kväll" med det andra. Idag är det "gör-om-mig" och dessa skickliga händer skulle jag gärna vilja lämna mitt eländiga yttre till nu! Är i stort behov av en rejäl make-over!


Sommaren, eller vad man nu ska kalla det, har snart passerat och tyvärr inte lämnat någon solbränna på min hud alls! Blekare och fetare har jag sällan varit.

Och den där jäkla gråbenan som envisas med att visa sig en ca en månad efter håret färgats! Jag är sååå jäkla trött på att färga håret! Och det ska man behöva hålla på med livet ut!? Eller ja...kanske släpper på det gråa när och om jag når 70-årsåldern. Men inte innan!


"Bläääää", säger jag till mig själv de gånger jag är tvungen att använda en spegel!


"Fy va gammal och fuuuul du är"! "Ut och rör på dig, fetto, innan du drar på dig en hjärtinfarkt och diabetes", skäller jag.

Men vad hjälper det? Jag lyssnar inte!

Hur kul är det att handla kläder då? Inte kul alls skulle jag vilja påstå! Hur kul är det att öppna garderoben och konstatera att där hänger samma gamla utslitna storskjortor, gärna randiga, som hängt där åratal? Inte det minsta kul!

Men lyssnar jag på mig själv? Nä. Det gör jag inte. Utan jag blir tröttare, tröttare och tröttare på min egen uppenbarelse och beteende.


Skäms på mig!

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag brukar inte heller lyssna på mig själv. Man blir så trött på tjatet liksom.

För övrigt tycker jag att grått hår är snyggt.

Annelie sa...

Kan bara säga att du är inte ensam!

Eva sa...

Nilla: Jo det är snyggt. På en 80-åring....

Anneli: Nä antagligen inte...men det gör ju inte mig snyggare och smalare!