torsdag 5 augusti 2010

STOR-....EH...STÄDNING!??

Mannen fick ett ryck och tyckte att NU var det dags att röja i garaget. Soptippen ska besökas SENAST på fredag eftermiddag fick jag veta. "Så vill du vara med och bestämma vad som ska slängas, får du pallra dig ut hit. Nu!"

Jag har ju tidigare gjort en bekännelse här på bloggen, att jag har svårt att slänga saker som jag anser kan komma till nytta. Nån gång. I ett annat liv kanske. Men nu fick jag verkligen skärpa till mig. Bita mig i tungan. Andas djupt in genom näsan och ut genom munnen. Prata lugnt till mig själv när jag slängde blomkrukor, årsupplagor av diverse trädgårds-inrednings-fritidsmagasin (här snackar vi 100-tals tidningar), mögliga böcker (jag har mycket svårt att slänga böcker...mycket svårt), elefanttermosen och det där blåa trädgårdsbordet som bara har en liten spricka i plasten m.m m.m.
Som ni ser så blev det en liten hög!

Bara detta blev kvar i förrådet!

...och så min loppishörna då. Med grejer som ABSOLUT inte kan förkastas. Nån gång i tiden ska jag ha en liten försäljning av dessa "måste-ha-kvar-grejer".


4 kommentarer:

Bibban sa...

åhhh jag vet hur svårt det är att kasta saker..huvva varje grej har ju liksom en liten story, men det tycker inte gubben;))

Lena sa...

Håller med, man kan inte slänga böcker! Gud va hemskt.

nillas liv på pinnen sa...

Då blir du nog rik.

Innapingpong sa...

Hihi!! Känner igen mej sen innan men för några år sen läste jag en bok om feng shui o den trollband mej...så nu slänger jag nästan allt!;)
Kram!